אודות

אור שחר הוא מורה בכיר לשיטת אלכסנדר, המלמד את השיטה בצורה רציפה ומלאה, למעלה מ- 20 שנה.

במשך שנים לא מועטות לימדתי בשני בתי ספר להכשרת מורים בשיטת אלכסנדר ובאחד מהם אף שימשתי כסגן מנהל הקורס במשך מספר שנים.

נראה, שהדרך המתאימה ביותר להכיר אותי ואת עבודתי הנה דרך הכרות עם חלק מהמורים שלי לשיטת אלכסנדר, מורים שלימדו וליוו אותי במהלך השנים.

זאב תדמור ז"ל

זאב היה המורה הראשון שלי לשיטת אלכסנדר.

למרות שלמדתי אצלו מספר שיעורים מועט, השיעורים שהוא נתן לי טבועים בזיכרוני עד היום כחוויה יוצאת דופן, המגע המיוחד, המכיל והלא חודר, של זאב השאיר בי רושם עז, זאת למרות שעברו מאז יותר מ- 25 שנים.

אחרי מספר שיעורים עם זאב התבררו לי שני דברים: הראשון, שאני רוצה להשקיע זמן ואנרגיה בכדי ללמוד ולהתפתח בשיטה (וזאת למרות שלא היה לי מושג ומידע לגבי תהליך וזמן הלמידה) והשני, שזאב הוא לא המורה המתאים עבורי.

שייקה (ישעיהו) הרמלין

למזלי הטוב, התחלתי ללמוד בקורס להכשרת מורים אצל שייקה הרמלין.

במהלך הקורס ואחריו, שייקה לימד והכשיר אותי בצורה יסודית וטובה. למעשה, בשל העובדה שהייתי אחד התלמידים ה"יותר מתקשים" בקורס (בלשון המעטה) נשארתי ללמוד בקורס הבסיסי מעל לשלוש וחצי שנים.

במהלך הקורס  פגשתי מורים נוספים שלימדו אותי דברים חשובים ובעלי ערך רב: המרכזיים ביניהם היו: לינדה הרמלין שלימדה אותי את דיוק הכיוונים והתנועה, אורי עשת שעורר בתוכי חוויה מיוחדת של ה"אני", למדתי גם רבות מדן ערמון ויגאל הרמלין. בקורס של שייקה נחשפתי לראשונה לעבודתו המיוחדת של יהודה קופרמן.

באופן מטפורי ניתן לומר ששייקה לימד אותי כיצד להשתמש בטוריה: באמצעות העבודה שלו, לימד אותי שייקה שלא משנה באיזה מצב קשה אני עשוי להימצא, תמיד אוכל להשהות ולהנחות כיוונים, מה שעשוי לגרום לכך שהדברים ישתפרו.

דרך ההוראה של שייקה מתאפיינת ביסודיות, צניעות ורצינות. שייקה הוא זה שלימד אותי שאם אני צריך לחצות את הנהר, כמעט תמיד אוכל לבנות את הגשר לשם כך. כמובן שלרוב לא מדובר בתהליך פשוט, גם לא כיום כשאני בעל ניסיון, אבל לרוב זה בהחלט אפשרי…

מאיר עמית

מאיר הוא מורה משמעותי ביותר עבורי, לא קל לתאר במילים את תרומתו הרבה להתפתחותי.  

במטפורה ניתן לומר שמאיר לימד אותי כיצד להשתמש ברוח ובמפרש בכדי לחצות את הנהר. בדרכו המיוחדת ורבת ההשראה, מאיר עזר לי לסלול את דרכי בשיטה ובחיים, הוא עודד אותי למצוא את דרכי ובעזרתו מצאתי את המקורות הנובעים לנחל שלי.

מאיר ואביבה עמית קיבלו אותי בברכה למרחב העבודה שלהם, דרכם נחשפתי בפועל למרחב העצום שבו השיטה יכולה לתמוך בחיי היום יום: בחיים הזוגיים, בחיים המשפחתיים ובהיבטים רבים נוספים של החיים.

ישנם מורים רבים נוספים שהיו מעורבים בהכשרה ובהתפתחות שלי. בסקירה קצרה זו של המורים לאלכסנדר שלימדו אותי, חשוב להזכיר את שמואל נלקן, שהיה "זקן השבט" ובדרכו המיוחדת והנדיבה תרם להתפתחותי ולדרכי ההוראה שלי.
למזלי הטוב, התברכתי במורים טובים שעזרו לי ליצור את התנאים המתאימים להתפתחותי האישית ולדרך ההוראה הייחודית שלי.

אור 🙂

עמודים ראשיים