ראיון עם מרג'ורי בארלו חלק א: משפחתו של פ.מ. אלכסנדר

     ראיון עם מרג'ורי בארלו – חלק א: משפחתו של פ.מ. אלכסנדר

תרגום מאנגלית: בוני וייס

 בשנת 1932 הציע פ.מ. אלכסנדר לאחייניתו מרג'ורי בארלו לעזוב את בית הספר ולבוא לקבל ממנו שיעורים בשיטת אלכסנדר. היא עשתה זאת וחייה השתנו לגמרי. עכשיו מרג'ורי מסכמת 50 שנות התפתחות בשיטת אלכסנדר.

שיחה זו נערכה בין מרג'ורי בארלו ובין פרנסיס אוקספורד בשנת 1994. השיחה פורסמה ב- Direction, כתב עת המוקדש לשיטת אלכסנדר. כותרות המשנה נוספו לצורך הקריאה האינטרנטית ואינן נמצאות בטקסט המקורי.

בכל מקום שרשום פ.מ. הכוונה לפרדיק מתיאס אלכסנדר, ממציא ומגלה את שיטת אלכסנדר. בכל מקום שרשום א.ר. הכוונה לאלפרד רדאן אלכסנדר, אחיו של פ.מ. ומורה מחונן בזכות עצמו.

אחיו ואחיותיו של פ.מ. אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

נתחיל עם הקשר שלך למשפחת אלכסנדר, אמא שלך הייתה אחת מהאחיות של אלכסנדר. איזו מהן?

מרג'ורי בארלו

הבת הבכורה הייתה דודה מרי. היא הייתה מאד קרובה אלכסנדר. לפ.מ אלכסנדר.

דודה מרי מעולם לא נישאה, היה להם מעין קשר טלפאתי, אם פ.מ. חיפש אותה היא הייתה קולטת את המסר ומגיעה מיד. היא הייתה הבת הבכורה, אני חושבת שהיא נולדה אחרי פ.מ. אני לא ממש בטוחה מי נולד ראשון.

אני יודעת שאלפרד רדאן אלכסנדר (א.ר. אלכסנדר) היה צעיר מהם בכמה שנים טובות אמא שלי , אימי נולדה אחריו היא הייתה הבת השנייה.

אניטה מאי הייתה הצעירה בבנות. ביומונט היה הצעיר בבנים' הוא היה קרוב בגיל לאניטה מאי.

פרנסס אוקספורד

אם כן הבכור היה פ.מ. אלכסנדר?

פ.מ. אלכסנדר תינוק עם קשיי עיכול

מרג'ורי בארלו

כן, הוא היה הבכור. כאשר פ.מ. נולד, הרופא לא היה מרוצה. הוא פחות או יותר דחף אותו הצידה ואמר לסבתא שלי: "את לעולם לא תגדלי אותו". סבתא שלי לא הסכימה עם מה שהוא אמר.

פ.מ. היה תינוק רגיש מאד. סבתי הבינה שהוא לא יכול לעכל את החלב שלה וגם לא חלב פרה, אלא רק חלב עיזים. מינקות הייתה לו מערכת עיכול בעיתית.

פרנסס אוקספורד

בכל זאת שנים אחרי הוא הפך לאנין טעם?

מרג'ורי בארלו

הוא היה צריך להיזהר, הוא אף פעם לא אכל הרבה אבל מה שהוא אכל היה חייב להיות איכותי.

את מבינה, הם גרו בחווה בתנאים די פרימיטיביים בטסמניה. אני מניחה שלא היו הרבה רופאים בטח שלא בקרבת החווה. סבתא טיפלה בכל. היא הייתה אישה מאד אינטליגנטית, אישה טובה.

היא הייתה קטנה ורזה, לא היית מאמינה שהיא ילדה שמונה ילדים ומי יודע כמה הפלות. ממש הערצתי אותה, היא השפיעה עלי מאד, היא נפטרה כשהייתי בת שבע.

תמיד כשבישלתי לפ.מ. צהריים במטבח של אשלי ידעתי שאם הוא אמר "אני חושב שאני רוצה לחם וחלב לצהריים" הוא התכוון ללחם שחור עם חלב שחומם ומעט סוכר חום. הוא היה זהיר הכול היה חייב להיות בצורה הטבעית. וכמובן, אתה חייב להבין שאני מדברת על שנות ה- 30, זאת הייתה חשיבה מאד מתקדמת לזמנה.

על הגעת משפחת אלכסנדר לאנגליה ועל אביו של פ.מ. אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

האם אלפרד רדאן (א.ר. אלכסנדר) נסע לאנגליה רק אחרי שפ.מ. אלכסנדר כבר הגיע לשם?

מרג'ורי בארלו

אלפרד רדאן נסע פחות או יותר באותו הזמן שסבתא שלי, מרי ואיימי נסעו.

פ.מ אמר להם לבוא. כנראה שכבר אז הוא הצליח, כי הוא כתב להם שיבואו לשישה חודשים ויראו את טקס ההכתרה של ג'ורג החמישי, זה היה ב 1911.

פרנסס אוקספורד

האם סבתא שלך הייתה אלמנה?

מרג'ורי בארלו

לא. אף פעם לא שמענו על סבא שלי כלום. אני שמעתי עליו מפ.מ. הוא אהב והעריץ אותו ותמיד ציטט אותו. הוא בטח היה אדם מיוחד אבל אני חושבת שהייתה לו בעיית שתייה למרות שבן דוד שלי מקסוול מכחיש זאת בתוקף.

אני חושבת שסבתא שלי עזבה אותו בטסמניה ועברה לגור באוסטרליה ואז כמובן נסעה לאנגליה כשפ.מ הזמין אותם.

שם אמא שלי פגשה את אבא שלי והם נישאו, היא פגשה אותו זמן מה אחרי שהיו באנגליה, אף אחד מהם לא חזר לאוסטרליה.

פרנסס אוקספורד

האם מההתחלה הייתה להם כוונה להישאר באנגליה?

מרג'ורי בארלו

לא. פ.מ מצא להם דירה גדולה ויפה באשלי גרדנס ממש קרוב למספר 16. הם גרו שם עד שאמא שלי התחתנה ועברה לגור בניו מלדן בסורי שהייתה עירה קטנה באותם ימים.

פ.מ וכל המשפחה שלו היו מאד קרובים, אני מניחה שבגלל שהם באו ממקום כל כך כפרי אם מישהו מהמשפחה היה בצרות הם רק היו צריכים לפנות לפ.מ. או ל א.ר.

כאשר פ.מ. נפטר הוא הוריש את כל רכושו לשני בניו של אחיו הצעיר ביותר, ביומוט, שהיה חצוף אבל נחמד מאד ומלא קסם.

כמובן כשהייתי ילדה ראיתי את פ.מ המון, בדרך כלל בימי ראשון הוא היה בא לשתות תה. הוא חיבב מאד את אמא שלי. כשעברנו לגבעת סטריטהם הוא כבר קנה את פנהייל והיה שם כל סוף שבוע. אני הייתי אז בבית הספר ועבדתי קשה כך שכמעט לא נפגשו. אבל הרבה פעמים הוא עשה דברים נפלאים בשבילנו. כמו בזמן הדרבי כשהוא היה שולח רכב שיבוא ויאסוף את כולנו.

אבל הייתה תקופה מהילדות שלי עד בערך גיל 16 שראיתי אותו רק לפעמים כך שהוא לא ממש הכיר אותי.

 

© כל הזכויות לתרגום שמורות לאור שחר.