ראיון עם מרג'ורי בארלו חלק ב – מרג'ורי בארלו מתוודעת לטכניקת אלכסנדר ומתחילה ללמוד אותה

     ראיון עם מרג'ורי בארלו חלק ב: מרג'ורי בארלו מתוודעת לטכניקת אלכסנדר ומתחילה ללמוד אותה

תרגום מאנגלית: בוני וייס

  שיחה זו נערכה בין מרג'ורי בארלו ובין פרנסיס אוקספורד בשנת 1994. השיחה פורסמה ב- Direction, כתב עת המוקדש לשיטת אלכסנדר. כותרות המשנה נוספו לצורך הקריאה האינטרנטית ואינן נמצאות בטקסט המקורי.

ניתן לקרוא:

מרג'רי בארלו נפגשת עם שיטת אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

האם זה היה אז כשהית בת -16 שהחלטת שאת רוצה לקרוא את אחד הספרים שכתב.

מרג'ורי בארלו

שכבתי במיטה חולה כרגיל וביקשתי מאמא שלי שתלווה לי אחד מהספרים שהוא כתב.

לא יודעת מה עורר את הסקרנות שלי. אני חושבת ש א.ר, בלי ללחוץ עלי, רצה שאני אכנס לתחום של שיטת אלכסנדר. אמא שלי בחרה את הספר Constructive Conscious Control Of The Individual (ספרו השני של אלכסנדר), לא יודעת אם היא אי פעם קראה אותו אבל זה היה מזל שהיא בחרה אותו, כי הספר הזה הרשים אותי מיד. אני חושבת שהפילוסופיה המוצגת בו הרשימה אותי.

בגיל הזה את מחפשת משהו, בסביבות גיל 16 את מתחילה לתהות במה דברים אמורים. במיוחד אם רוב הזמן את חולה, כמוני. הייתי קוראת נלהבת – פ.מ. נהג לאמור שזה כמו סם.

קושי בקריאת הספרים שכתב פ.מ. אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

כיום להרבה אנשים יש קושי בקריאת הספרים של אלכסנדר, אבל כשהוא כתב אותם הרבה אנשים קראו ומיד התלהבו מדוע את חושבת שזה כך?

מרג'ורי בארלו

אחד הסופרים האהובים עלי היה וולטר סקוט שכתב משפטים ארוכים מאד שנדמה שהמשיכו לנצח. זה היה תרגול מצוין כך שלא היה לי כל קושי בקריאת ה- Constructive Conscious Control Of The Individual.

לא הבנתי את הספר אז כפי שהבנתי אותו שנים מאוחר יותר אבל היו שם מספיק דברים שממש הלהיבו אותי. במיוחד רעיון האבולוציה שהוא חשב שהאדם צריך לעבור מעבר לאוטומט שלו, או לטבע, ההתפתחות שלו, שהשלב הבא הוא להגיע לתוכנית מודעת ולשליטה מודעת לגורל שלו. רעיון זה השאיר עלי רושם רציני. אתה מבין, לא הבנתי במה זה יכול לעזור לי מנקודת מבט רפואית.

לא ראיתי את ההשלכות של זה. זה היה יותר הרעיון הפילוסופי שריגש אותי אז שאלתי אם אני יכולה להיפגש איתו ואמא שלי ארגנה את הפגישה. פ.מ היה מבועט לגמרי הוא לא האמין, הייתי רזה כמו מקל, הייתי גבוהה לגילי וכפופה מאד.הוא גילה שיש לי קשת כפולה בגב. פ.מ. אמר שהדבר היחידי שיציל אותי זה לקבל שעורים בשיטת אלכסנדר ושעלי לעזוב את בית הספר מיד.

מרג'ורי בארלו עוזבת את הלימודים ובוחרת לקבל שיעורים בשיטת אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

כבר אז היו לך כאבי גב?

מרג'ורי בארלו

כן, אתה מבין, רציתי להיות פסנתרנית ולא יכולתי לשבת יותר מחצי שעה ליד הפסנתר בלי לסבול מכאבים איומים, תמיד כאב לי הגב. תודה לאל לא הרשו לי ללכת לשעורי התעמלות , לא הרשו לי לשחק.

כל שליש היה לי פטור מהרופא, אפילו שעורי בית לא הרשו לי לעשות. הייתי צריכה לעשות אותם בזמן ההפסקה בבית הספר במקום לשחק. אז פ.מ אמר שאני חייבת לעזוב את בית הספר וללמוד אצלו מיד.

זה היה בזמן חופשת אביב הייתי אמורה לסיים את הלימודים שלי. זה הפחיד את אבא שלי שאמר " מה יצא ממנה אם היא לא תקבל תעודה על סיום הלימודים? אבל פ.מ. אמר "אם היא תעשה את העבודה שלי (שיטת אלכסנדר) היא לא תצטרך את זה" מה שהיה יפה, טיפוסי וממש נכון.

פרנסס אוקספורד

ואבא שלך היה מסופק מהתשובה?

מרג'ורי בארלו

טוב הוא העריץ מאוד את פ.מ. הוא אף פעם לא ממש הבין את העבודה שלו אבל הם היו חברים טובים.

כשאבא שלי נסע לנסיעות עבודה לסקוטלנד ומקומות כאלה פעמים רבות פ.מ. היה מצטרף אליו, סתם בשביל החופש ובשביל להיות איתו.

אבא שלי היה סוכן שנהב, החברה הותיקה ביותר בבריטניה.

פ.מ. אמר לאמא שלי, למזלי שמעתי את זה רק שנים מאוחר יותר אחרי שהתחתנתי, שהוא לא חושב שאני אצליח להיות מורה לטכניקת אלכסנדר כי אין לי כושר התמדה. הייתי כל כך כל כך חסרת אונים.

פרנסס אוקספורד

ובכל זאת כשניסית כמה שעורים בטכניקת אלכסנדר השתכנעת שאת רוצה להמשיך וללמוד?

לימודי אנטומיה ופסיכולוגיה

מרג'ורי בארלו

כן, בגלל הרעיונות הנפלאים בספר שלו. אז הלכתי נחושה בדעתי. אתה מבין, אחרת לא הייתי טורחת להיפגש איתו בכלל. אבא שלי כתב מכתב לבית הספר והסביר שאני עוזבת ושהכול כבר מסודר.

היה מרווח קצר בין העזיבה שלי מבית הספר עד שפ.מ. פינה זמן בשבילי, למזלי, הוא רצה שאלמד חמישה שעורים בשבוע אצלו. נשארתי בבית משועממת וכל מה שהיה לי לעשות זה לעזור לאמא בבית דבר שלא עניין אותי במיוחד. אז אבא שלי התקשר ל פ.מ. ושאל אם זה לא יהיה רעיון טוב שאני אקח קורס קצר באנטומיה ופסיכולוגיה? ופ.מ. ענה "לא תעזבו אותה אני לא רוצה שהיא תגיע אלי עם ראש מלא רעיונות, אני רוצה אותה כפי שהיא".

פרנסס אוקספורד

הוא פחד שתגיעי אליו עם דעות קדומות?

מרג'ורי בארלו

כן, נכון אז מעולם לא למדתי. הוא אמר: "אחר כך' אחרי שהיא תעשה את העבודה' אם היא תרצה היא תוכל, אבל לא עכשיו"

פרנסס אוקספורד

ומאוחר יותר לא הרגשת צורך ללמוד?

מרג'ורי בארלו

זאת לא ממש הדרך שלי למרות שאני אוהבת ידע ואני אוהבת וללמוד. לפי מה שהבנתי על העבודה של שיטת אלכסנדר באותו הזמן' לא ראיתי צורך ללמוד אנטומיה באופן פורמלי, כמו כן הייתי עסוקה מדי.

בסופו של דבר התחלתי ללמוד עם פ.מ. בכל יום נסעתי בחשמלית מסטרטהם הייל לויקטוריה וזה ריגש אותי מאד. זה גרם לי להמון כאבי גב, יותר כאבים, אבל שונים. השרירים שלי החלו לעשות את העבודה שלהם.

לעיתים קרובות אחרי השעורים הלכתי לנוח בשכיבה. רק בגלל שהרגשתי מוזר.

עבודה בבית הספר הקטן עם אירינה טסקר

מרג'ורי בארלו

מעולם לא התלוננתי אבל פ.מ. הבין שאין לי הרבה מה לעשות אז הוא הציע שאני אבוא בכל יום לעבוד בבית הספר לעזור לאירינה טאסקר (Irene Tasker) עם הקניות, לקנות לתלמידים אוכל לצהריים לבשל אותו, לטייל איתם בסנט ג'יימס פארק. לא ממש ללמד את הילדים אבל להיות איתם בכיתה.

זאת הייתה ממש ברכה כי אירנה טאסקר (Irene Tasker), שניהלה את המקום, לא ויתרה לי על כלום.

לפעמים כשהייתי עולה במעלה המדרגות מהמטבח עם מגש מלא דברים והיא ראתה אותי מושכת את הראש לאחור, היא עצרה אותי והיתה שולחת אותי למטה שוב. למרות שטכנית לא הייתי תלמידה בבית הספר, התייחסו אלי ככזאת.

פרנסס אוקספורד

זאת אומרת שבכל פעולה שעשית היית צריכה לעצור ולחשוב על הכיוונים, הכיוונים המילוליים?

מרג'ורי בארלו

כן, כיוונים המילוליים. אז אחרי תקופה די ארוכה למדתי לסרוגין אצל פ.מ. ואצל א.ר. הם היו די שונים בדרך הלימוד שלהם אבל הם לימדו בדיוק את אותו הדבר.

כמה מילים על א.ר. אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

מה היה השוני בגישה שלהם?

מרג'ורי בארלו

א.ר היה נעים מטבעו וגם קשוח. הוא היה מאד נוקשה עם הצד של החשיבה. הוא ידע מתי תלמיד לא מנחה כיוונים. הוא היה מאד קפדן בקשר לזה. הוא היה מחזיר אותך לכיסא בהטיה זועתית עומד לפניך ואומר : " בואי קדימה (קומי) " אני לא יכולה להסביר לך איך זה היה, זה היה דבר נפלא לא יכולת להתחמק מזה. הייתי נאבקת כמו משוגעת לקום והוא היה אומר: "לא, את לא חושבת" אני הייתי מתעצבנת וחושבת לעצמי " איך הוא יודע אם אני חושבת או לא?" היום אני יודעת.

בשנה הראשונה היה לי אימון משמעת נפלא.

שיפור במצב הגב וכניסה ללימוד בקורס להכשרת מורי שיטת אלכסנדר

פרנסס אוקספורד

עד כמה השתנה מצב הגב שלך?

מרג'ורי בארלו

השתנה כל כך עד שביום ההולדת ה 18 שלי פ.מ. הגיע לכיתה, מישהו היה חייב להגיד לו שזה יום ההולדת שלי, ואמר: "אני רוצה שתשתתפי היום בכיתת המורים" (הכוונה להשתתפות בקורס הכשרת מורי טכניקת אלכסנדר).

© כל הזכויות לתרגום שמורות לאור שחר.