ביוגרפיה של וילפרד בארלו

וילפרד בארלו (Barlow Wilfred) היה אחד המורים המרכזיים שלימדו את שיטת אלכסנדר. הוא ערך מחקרים רפואיים  בשיטה וניסה להכניס את השיטה לממסד הרפואי להלן מידע על הביוגרפיה של ווילפרד בארלו.

מידע ביוגרפי קצר על ווילפרד בארלו

ווילפרד ברלאו (1915-1991) נולד בצפון אנגליה וגדל בווילס. בבגרותו למד בארלו פיסיולוגיה באוקספורד, התמחה במחלות ראומטיות ומאוחר יותר הוא הוסמך לרופא בבית חולים סנט תומס.

בשנת 1938, בעקבות פגיעה בכתף ובעיות נוספות, החל ווילפרד בארלו לקבל שיעורים בשיטת אלכסנדר. הוא הצטרף לקורס להכשרת מורים לשיטה שנוהל על ידי פ.מ. אלכסנדר ובשנת 1941 הוא סיים את הקורס והוכשר כמורה לשיטת אלכסנדר.

בשנת 1940 התחתן ווילפרד בארלו עם עם מרג'ורי מקיין, אחייניתו של פ.מ. אלכסנדר ובהמשך נולדו להם שני ילדים.

במהלך מלחמת העולם השנייה שרת ווילפרד בארלו בצבא המלכותי בחיל הרפואה והיה אחראי על מרכז האיסוף בלונדון. אחרי המלחמה הפך בארלו להיות יועץ בבית החולים בוומבאי (Wembiey hospital).

בסוף שנות החמישים ייסדו הזוג בארלו את ארגון המורים האנגלי לשיטת אלכסנדר, (STAT), ארגון שןוילפרד בארלו עמד בראשו שנים רבות. בתקופה זאת, במקביל להוראת השיעורים האישים, הזוג בארלו פתחו במשותף קורס להכשרת מורים לשיטה אלכסנדר שהתנהל עד לשנות השמונים של המאה העשרים.

תרומתו של ווילפרד בארלו לשיטת אלכסנדר

בנוסף לעובדה שבארלו הורה את שיטת אלכסנדר והכשיר מורים לשיטה הרי שכתביו ומחקריו תרמו מאוד להפצתה בציבור הרחב.

מהיותו איש מדע ומורה לשיטת אלכסנדר עסק בארלו במחקרים הקשורים באופן ישיר ובאופן עקיף ליחסי גוף נפש. המחקרים שפורסמו במספר כתבי עת רפואיים, הסבירו את השיטה מההבט הרפואי, עזרו לבסס את הבסיס המדעי של השיטה ועודדו את הפצתה בקהל הרחב. בנוסף, הצילומים והדיאגרמות שהוסיף בארלו למאמרים ולספרים שלו, הבהירו את השיטה באופן ויזואלי ועזרו להנגיש אותה לקהל הרחב.

מחקריו של ווילפרד בארלו בארלו

סקירה קצרה זאת מתייחסת לחלק קטן מהמחקרים שניהל בארלו.

  • בזמן מלחמת העולם השנייה, בהיותו אחראי על מרכז האיסוף בלונדון, Essembly, ערך בארלו מחקר על גברים צעירים בלחץ. הוא גילה שכמעט כל הגברים הצעירים שהגיעו אליו סבלו ממתח שרירים מוגזם.
  • עשור מאוחר יותר בחן ברלו קבוצת סטודנטים וגילה שאצל כ- 10% מהמתלוננים על כאב שרירים כרוני, הופיעו הפרעות ביציבה ועמוד השדרה
  • בשנת 1950 חקר בארלו 112 תלמידי קורס דרמה. אנשים שנחשבו בריאים. המחקר הראה שליותר מ3/4 מהנחקרים הבריאים יש בעיות יציבה משמעותיות, ובעיות בדרך שבה הם משתמשים בעצמם.
  • בשנת 1956 עבד עם קבוצה סטודנטים ברויל קולג. הוא צילם את כולם מלפנים מהצד ומאחור. הצילומים היו על רקע רשת שנתנה לו מסגרת אובייקטיבית לבחון את יציבה של האדם המצולם.
  • הוא חילק את הסטודנטים לשתי קבוצות: קבוצה אחת תרגלה את שיטת אלכסנדר וקבוצה שנייה תרגלה התעמלות קונבנציונאלית, לאחר תקופה , הוא צילם פעם נוספת את כל הסטודנטים באופן דומה לתחילת המחקר.
  • ממצאי המחקר הראו שהמשתתפים אשר למדו את שיטת אלכסנדר שיפרו באופן ניכר בדרך את יציבתם, ואילו אלה שלמדו התעמלות רגילה לא הראו כמעט שום שיפור ביציבה.
  • בנוסף, היה מפתיע לגלות שכל חברי הקבוצה אשר תרגלה את שיטת אלכסנדר (פרט לאחד) גבהו במעט, במהלך השיעורים.

כתבים חשובים של ווילפרד בארלו

עריכת כתב העט של ארגון המורים לשיטת אלכסנדר

במשך שנים רבות ערך בארלו את direction, ביטאון של ארגון המורים האנגלי ( STAT) , דבר שהיווה תרומה משמעותית לדרכה של שיטת אלכסנדר באנגליה וברחבי העולם.

ספריו של ווילפרד בארלו

ווילפרד בארלו כתב מספר ספרים המסבירים את שיטת אלכסנדר. ספריו הבהירו רעיונות חשובים בשיטה, נתנו לה גיבוי מדעי ועזרו לה להתפרסם בקרב הציבור הרחב. אתייחס לשנים מהם:

The Alexander principle

  • בשנת 1973 פרסם בארלו את הספר The Alexander principle, ספר שבזמנו היה בעל השפעה רבה.

More talk of Alexander- Aspects of the Alexander Technique

 

© כל הזכויות למאמר שמורות לאור שחר.

חזרה למורים הראשונים לשיטת אלכסנדר